Sabtu, 5 September 2020

REVIEW ASAM PEDAS PAK MAN 2020

Assalammualaikum semuaaa!

ACTUALLY Kedai Asam pedas ni sokmolah ramai org ..setiap kali aku lalu mst tengok ramai orang....tu yang aku pun kata jomlah makan ...dh lupa rasanya dulu pernah makan ...

masa aku sampai org dh beratur ..suami aku cakap nak makan pergi lah beratur dh dpt tempat panggil kitorg .ceh! nasib baik dia yang belanja so aku ok lah ...hahha

so kedai ni setahu aku breakfast ada jual roti canai dengan nasi lemak ..sdp lagi nasi lemka kat jasin tu ..korang cari post aku pasal port makan malam kat jasin ..korang akan jumpa pasal restoran nama Melantak kat jasin ..nasik lemak dia heaven weh! melayu india cina suka makan kat situ ..eh ter review kedai lain pulak!

so korang kena beratur dan ada anggota RELA jaga kat situ hokeyyy.....dalam lima belas minit dapat tempat duduk ..

pelayan dia ramai budak sekolah aku ..diorg dh habis belajar rasanya ...

oklah ...aku dah share harga menu kat bawah korang boleh refer ..

silalah layan gambar ok...



Nak masuk restoran kena beratur dulu ye semuaa..hmmm...

Asam Pedas Pak Man ni pelik aku asyik penuh aje...

tepi kedai asam pedas tu ada jual kuih keria gula melaka



Kerepek ubi ni sedap ..kalau korang makan sini boleh beli

Menu dan harga asam pedas

harga tak lah mahal sangat boleh lah kalau nak makan ...







Sepinggan asam pedas ikan jenahak ni sekitar RM19 amik dua ketul..total kami makan 3 set nasi + 1pinggan nasi putih, kangkung 2 orang makan(ni mahal 14ringgit) + air milo ais 2+ teh ais 1= RM65

Set nasi dia akan kasik sayur taugeh dan telor masin separuh

masa kami balik makan ramai yg beratur makan 


pada pandangan aku asam pedas dia ok...tapi ikut tekak aku sedap lagi asam pedas Parit Ani dengan Mydin MiTC..korang boleh google "Asam Pedas parit Ani...."

kalau nak cuba asam pedas Berkat Salam pun not bad sedap jugak...!

ini ada sekitar Ayer Keroh ..kalau korang berada di Banda Hilir aku suggestkan makan di "Perhentian Kuih Kampung" dekat area Ujong Pasir.......ni mmg korang takkan menyesal ..kuih kuih dia pun semua sedap sedap..tapi malam tak bukak ya..sekitar jam 5 petang kot aku rasa...ni dh dekat.....

oklah itu aje ..tak sah dtg melaka tak makan Asam Pedas ok ..hhahahha
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...