Jumaat, 25 September 2020

STATUS FACEBOOK

Actually tak kisah pun org post gambar bercuti ke apa ke ....biasalah ..ofkos dia post dia nak menunjuk dia dan keluarga sedang bercuti ..common kot bercuti .Tapi tak semua org suka. ada orang yg tak suka dan perli perli ..

so kalau dh tak suka tak yah lah kawan di alam maya ..cukup ko kawan di dunia realiti...dan lagi satu org org yang selalu komen status facebook ni aku terus je banned ..nampak sangat ko tak suka aku so kenapa nak kawan..

biaslah ada org suka baca status kita ..ada org tak suka dan ajuk ajuk macam mana kita tulis status. ermm..so aku pilih medium blog sebagai tempat aku share memori hidup aku ..suatu hari anak anak aku boleh imbau kembali apa yang kitorg keluarga alami bukan sebab nak menunjuk ....oh ko tido hotel ..oo ko kaya ..ooo ko beli benda baru oooo..hahahha...

Sejujurnya mmg Fb tempat menunjuk kalauko taknak tunjuk setting only me kan mudah !

So untuk mengelakkan org ajuk ajuk apa yang aku tuli dalam fb and so on ..so takde lagi lah aku nak share apa apa dalam facebook ...kalau ada challenge apa aku malas nak layan ..biarlah !..sebabnya bila kita post jadi pula bagi org yang tak suka kita ..kang dia sakit mata dan mula kata bukan bukan pasal kita . 

cthkan bila kita share tempat makan ..mungkin kalau sedap next time org boleh makan kat situ,kalau kita share pengalaman duduk hotel nnt ada org boleh amik sebagai review so oklah kan ...ada je post kita yang org sudi nak share..aku mmg tak suka sangat share post pasal jadi baik ni ..sebab aku taulah aku macam mana kan ...aku ni nak baik baik sendiri sendiri je ...

masalah yang tak penah post apa apa ..yang tertiba tau semua benda pasal kita namun tak penah menonjolkan diri menunjukkan diri ni mmg cam musuh dalam selimut.

dia baca pasal kita dia nak tahu semua pasal kita tapi bukan sebab suka kita sebaliknya cakap cakap yang kurang baik pasal kita ..apakah??

so kalau kawan kawan ada yg like oklah ..tapi ada kawan kawan tahu serba serbi pasal kita tapi taak menunjukan kiri ni aku tak suka sangat..hahha..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...