Ahad, 5 Disember 2021


 25hb dalam gaji…. Dalam minggu tu seingat aku suami beli lauk di Pantai Siring 62 ringgek dan aku masak selama seminggu.. ada sekali aku lebih barang kat K Grocery harga RM70.. seronok dpt survive  sebab beli lauk dan masak … anak anak pun aku bekal kan..




Hari ni ke mydin beli stok barang kering dan toiletaris … aduh! Satu troli cecah RM500 … aku akan usahakan masak dan pastikan takde belanja kat luar .. anggap je ni perbelanjaan selama dua minggu sehingga dpt gaji 20hb… 

Kerja makan gaji ni … duit nya statik setiap bulan dh tahu dpt berapa dan nak keluarkan berapa. 

Selagi mampu jimat jimat..

Terasa betul masa di jb makan luar setiap hari … sekali makan 100 lebih… total hangus makan sahaja cecah 700 … kena berjimat . Jgn boros! 


Apapun kita kena merancang perbelanjaan . Masak utk lebih jimat. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...