Jumaat, 17 Disember 2021

Dave Deli, IOI Putrajaya

Tujuan asal aku ke sini sebab nak menonton Spiderman No Way Home. Nasib baik aku ubah fikirandr nak tengok kat Pavilion ke Ioi mall… banyak murahnya. Kalau tak harga tiket sahajaRM150 … ni harga tiket campor Set Combo popcor dan nugget utk 4 org .. total RM 77. 
So sambil anak anak menonton aku merayau sekitar IoI tu .. rupanya aku cover west wing je.. east wing tak sempat cover. Next time nak pergi lagi… 2 jam 30 minitvlama tu… byk benda aku boleh buat… 
Masa suami aku drop off kitorg .. aku jumpa tempat ni… P3 . kat sinilah ada surau kat IOI mall .. aku tak pastu dia ada berapa surau. Tapi kalau korang tengok simbol surau di west wing ni korang akan dibawa ke surau ini .. tingkag parking paling bawah P3 dan berada luar bangunan IOI.. nampak sgt level surau diletakkan di mana kan … 

Kat sini ada bus .. mungkin bas pekerja .. atau suttle bas org ke ioi aku tak pasti.. tapi keadaannya mirip TBS.. teringat aku ulang alik naik TBS masa mak sakit…0




Naik je escalator dr P3 aku terus nampak Dave Deli… jom makan sini. Bukan senang nak jumpa restoran ni .. aku bgtau.. mmg betul pun… 

Makanannya sama sedap macam dolu dolu aku makan kat Jusco Bukit Raja. Tapi sekarang dh tutup.. rasanya langsung tak sama mana mana tempat… ayamnya juicy kuah black pepper pun sempurna sahaja rasanya di lidah aku.. imran pun kata sedaplah ibu… 



Korang wajib order ni… ni signature dia… mmg sedap

Sebenarnya masa tunggu diorg tengok wayang aku nak lepas kat coffee beans… masalahnya tak jumpa jumpa… penat aku berjalan cari … last jumpa masa aku nak balik… adoi! 
So aku hanya minum air Costa je masa tunggu diorg..

 

Tapi aku suka lah outlet kat ioi ni.. semua kedai yg aku suka makan .. kedai tu restaurant lah.. org kg sebut kedai je
Antara yg aku perasan kan;

Dolly dimsum
Sangkaya 
Family mart
Donut krisper
Coffee beans
Dottys
The loaf

Byk lagi lah… kan best kalau melaka ada restoran macam tu…
Oklah nnt story lagi…


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...