Jumaat, 31 Disember 2021

KUANTAN DAY 1

 alhamdulillah 

akhirnya kami sampai Kuantan

Kami bertolak sekitar jam 7.30 pagi ..berbekalkan roti bakar kami sampai ke kuantan jam 12.30 tengah hari

risau jugak sepanjang perjalanan hujan lebat ..hati ni jadi tak sedap pulak ..

tambah laluan sekitar felda palong, felda kerantong ..selagi tak sampai muadzam rasa ghisauuu sangat ..

banyak betullori sepanjang perjalanan tadi ..

kami layan cerita Senario Lagi dr netflix sampai Kuantan tak rasa jauh sangat ..( suami yang drive kan ..hahah ..dia pun relaks je drive sambil gelak gelak tengok filem ..balik nanti nak layan movie apa pulak ? 

hati kak limah lah ....

so lokasi pertama kami adalah restoran Jaman Tory 



Lama dah aku nak g makan kat sini ..menu tempoyak kan ..

tapi tulah imran tak makan tempoyak ...

ni menu tempoyaknya ...yang ni masya Allah sedap nya lahaiiii

adalagi gulai tempoyak..suka set sayur sambal tempoyak tu

model tak berbayar ..dia layan je ibu dia 

tu variety menu air dia..air kelapa pun ada tau ..sedap!

setiap meja mmg dia susun macam ni ...set sudu dan gelas ...

salah satu keunikan kedai ni ialah barangan antiknya ...

comel je vespa atas tu

iyad dan ihsan 

so kami makan set ni dalam RM110 ..pastu aku beli air mangga dan air apple asam boi ..mangga tu rasa cam kordial cosway ..korang penah minum tak ? bukan buah fresh lah aku rasa..kemudian apple asam boi tu manis yakmat ..

kiranya masakan dia mmg sedap dan kami makan licin ..semua licin ko! tak penah tak licin .

Total kos: Rm128

kemudian kami ke Kuantan Mall pulak nak cari swimming suit imran..aku baca banyak org komplen swimming hotel ni street tak boleh main main ..cuma swimming suit je ..pastu aku beli yang paling affordable lah RM69. 

Lepas tu apis shopping pulak t shirt tennis dia , track suit ihsan ,imran,iyad..ni taknak kiralah ...suami aku punya plan hahah ..(aku tanya Imran berapa ayah spend? RM300 lebih ...πŸ˜“πŸ˜“ so ni tak termasuk kos perjalanan ..hahah...)

RM69

so dari situ kami terus bergrak ke hotel.

oklah aku tak book hotel mahal pun ..just biasa biasa je ...sebab banyak benda fikir..

1. nak lepak court tengok ayah nya main tenis ..buat apa tidor hotel mahal ...asalnya...
2. aku purpose ly nak cari hotek walking distance je kat telok cempedak ..cth jalan jalan terus jumpa starbuck, mc donald kepsi..asalnya ...
3. booking pun last mnit ..so banyak hotel dh habis...

hyat hotel in my list kalau betul nak spend lepak hotel ..mmg berbaloi lah kannn...

so aku book Swissbell Hotel je ...seingat aku semalam RM276 ..mahal sikit sebab lambat book ..boleh je dpt murah lagi ...

bila dh book barulah aku tahu jauh sikit hotel ni dr telok cempedak ....tepokkkπŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

aduh! ..rezekilah kan ...so aku pun reda sajalah ...tapi part yang best hotelni ada macam thema park...ala yang gelonsor gelonsor tu ...







oklah hotel ni ..kenalah dengan harga nya kann..
aku baca review pasal hotel ni ..bad review lah ...

antaranya, bilik tak sejuk, tandas ada bau ...pastu cadar kotor...staff jerit babi pada kastemer..lift slow...sampai ada yang berjalan turun dr tingkat 26...nak check in lambat ....macam macam lah 

aku pun berdoa doalah ..jangan lah kena semua benda benda ni ..

so sampai je tadi mmg alhamdulillah ..kakak jaga pun sapa baik ...ak baris dalam 15 minit dah dapat kunci ..tp satu jelah ..aku baca nak satu lagi kad bilik kena tambah duit..so aku malaslah ...

pastu deposit macam biasalah ..hat ni Rm 100...

masuk bilik okay ...bilik pun bersih ..accond pun sejuk ...semua oklah ..no comment..

masuk je bilik terus bawa budak budak mandi 

dua katil single..


jenuh weh..transparent..bilik air nya

bersepah pulak

ok itu sahaja sharing sis day 1 di Kuantan ..esok ada misi lain pulak ...didoakan suami menang games esok ...

jumpa lagi da selamat tahun baru 2022..

*** nak share sales norwex this month RM270 Aaminnn..belum final lagi tu ...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...