Ahad, 23 Mei 2021

Jumpa Dr Rahimah kali ketiga

 Isnin 24 Mei 2021

harini aku jumpa Dr Rahimah kali ketiga. 

kali pertama aku jumpa ,dia scan nampak kantung lima minggu, 

kali kedua jumpa dia scan .nampak takde degupan jantung, hari yang sama aku gugur.

Dan hari scan nak tengok sama ada betul betul bersih atau tidak.

Siapa nak datang Klinik Dr Amal aku cadangkan jangan dtg pagi sebab ramai orang kalau dtg petang lebih sikit orang .

Aku datang ramai betul orang . 

ada dua doktor bertugas Dr Rahimah dan suaminya. Aku jumpa Dr Rahimah .

Dr Rahimah scan dia kata rahim aku bersih dan takde benda asing. Dia pun amik ketulan daging yang keluar masa aku gugur. Dia picit tengah dalam . Dia kata kalau period dalam tu takde ruang . Ni ada ruang ksong maksudnya betul aku mengandung maksudnya gugur. 

kalau korang gugur .amik ketulan darah tu .simpan dalam freeze. bila jumpa doktor bagi dia periksa . Nak tanya dah keluar habis atau masih ada sisa. Dr Rahimah picit benda yang aku bawak tu ...

lepas tu doktor bgatu ni dikira darah haid sebab bawah 16 minggu ...bukan atas 16 minggu . dan dia kata takperlu pantang pantang makan je benda yang berkhasiat. 

aku tanya kenapa ada rasa sakit . Dia kata itu rengat .. mmg biasa jadi . 

tadi aku nak solat Zohor tapi nampak ada coklat sikit .Jadi aku tangguh dulu. 

so korang kalau ada berlaku keguguran jgn risau  Insya Allah takde apa apa yang berlaku . tapi kena jumpa doktor. jangan rawat sendiri cakap takde apa apa ..semua ok ..kena jumpa doktor utk dirawat.

Aku dapat mc dua hari 24/5-25/6 dan Rabu Cuti Umum Hari Wesak . nmpak nya PDPR aku mula semula pada Khamis. 

Minggu depan mula cuti sekolah ..cuti pertengahan penggal pertama. 


belikan Mc fluurry Boba McD


2 ulasan:

  1. Take care Ama.
    Moga Allah ganti dgn rezeki yg lebih baik aamin 🌹

    BalasPadam
  2. tq Puan Hazel. Insya Allah ..Aamin

    BalasPadam

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...