Jumaat, 14 Mei 2021

Resepi Sambal Goreng Jawa


 ni version mak aku masak .

menu wajib kalau raya ..tapi kalau korang suka boleh letak tauhu kering, hati tu ganti dengan daging..ada jugak yang suka letak kacang buncis.

terletak pada selera masing masing.

tapi resepi basic macam tulah ..





ni menu raya aku masak hari tu. seronok jugak dpt jamu suami dan anak anak makan nasi impit, lodeh , dan rendang daging sebelum diorg pergi sembahyang raya.

balik tu aku sambung balik masak sambal tumis udang . sedap tau makan sambal tumis udang dengan lodeh ..mmg mabeles..

oklah ..korang masak apa utk raya .

aku kan konfius jugak kalau ada org malas nak masak musim raya ni kan ..

sebab family kita nak makan menu menu raya ni masa time rayalah kan ..

so aku failed lagi masak rendang daging ..pada aku rasa rendang daging aku so so sajelah ..hahah..lodeh aku guna resepi azie kitchen . 

lepas tu malam tu aku sempat bagi sedekah rendang daging dan sambal goreng utk jiran jiran ...


ok di sini aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA DAN MAAF ZAHIR DAN BATIN . 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...