Sabtu, 22 Mei 2021

THROWBACK TO LONDON 2016

SYUKUR...kalau di fikirkan balik macam musahil je kami laki bini mampu london..yelah bukan ada bussiness apa pun ..hanya keje gomen .

kawan aku si masitah laki bini ke London Paris, Bank Rakyat sponsored sebab dapat title kecemerlangan .

benda benda macam ni mana orang suka baca kalau kita share dalam FB ..sah sah dia kata menunjuk hahah..dah tu seronok ke ko g jalan jalan pastu ko amik gambau sendiri ko sendiri syok tengok gambar sendiri..mestilah seronok share gambar dengan orng ...dah dia dengki kat kita dia kata ler kita ni nunjuk nujuk..gamknya kalau dia dpt pergi macam kita lagi ngebat nunjukkanya ...kita cakap umumm tak highlight siap siapa ..ngumpat ke tuh ?

oklah ..berbalik citer london . mmg tak patutlah aku ke london . di mana hari ini ayah aku minggal dunia . kebumi jam 1 petang. malam buat tahlil..jam 7 pgi esoknya aku ngn suami naik flight ke London . Ank anak mak mertua aku tolong jagakan . ramai tu 4 orng.

masa tu mmg takde maid.

allahu ..memikirkan kami ni bukan senang senang nak dpt peluang mcm ni ..dah dapat tu ..mmg tak disia siakan lagi..

tapi macam mana benda nak jadi . bukan kita boleh halang benda benda macam ni ..

takpe benda pun dh berlaku 5 tahun.

hoten ni mmg cantik kami duduk dua malam ..lokasi pun mmg tengah london kat Bayswater London dekat dengan Hyde Park dan Malaysian Hall.

sebenarnya aku ada book hotel yang jauh ..tapi kami cancel hotel tu dan masa kami sampai Paris baru kami book hotel berjaya ni . aku ada tulis pasal hotel ni secara panjang lebar di sini

Hotel Berjaya Eden London

BERJAYA EDEN HOTEL DI LONDON.harga utk dua malam £134 menyamai RM790 waktu tu untuk dua malam

Seingat aku kami sampai di London dalam 3 petang kot. kami sempat. singgah makan tengah hari kat Malaysian Hall..kat Canteen dia . ada surau semua . makan lauk ikan keli tak silap aku .

pelik sampai London tapi nak jugak makan makanan melayu .

sambal dia je 50 pence ..macam dua ringgit lah kalau kira harganya

esoknya kami terus berjaya di London ..pergi je mana mana yang kaki kami nak pergi .
naik bus dia ..naik keretapi bawah tanah, beli kasut , pergi Primarks. banyak baju budak murah murah ...

oklah merasalah jalan jalan di London .

takde itinerary yang tepat . main sebat je ! ..penat jalan naik bus mcam tulah ..

masa aku datang cuaca agak mendung takde matahri so gamabr tak cantik sgt ...

tapi oklah ..lepas aku edit pakai Lightroom baru nampak lawa sikit..

kami jalan jalan je sekitar Tower Bridge tu ..tak jauh dari situ kami sampai ke Big Ben yang jam besar tu ...pastu nampak London eye dekat dekat je tu ...

ni masa nak tengah hari ni ..last kami makan kebab je tengah hari tu ...dah penat sgt jalan ...

berkali kali jugak kami kat sini bergambar ..kebetulan lalu ada bus double decker ni ...lawa je view dia ...rezeki kami ...waktu faiz datang big ben ni tutup tengha renovate

ni masa kat Paris pulak ...first day sampai Paris,,belakang tu semua muzium ..

ni Tower Bridge ..bukan London Brigde...jambatan tu boleh angkat bila kapal nak lalu bawah tu

Eiffell Tower , Paris.

seronok jalan jalan g oversea.. entah bila dapat jalan jalan lagi ke luar negara dah wabak Pandemik ni ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...