Khamis, 6 Mei 2021

PEREMPUAN WAJIB BERPANTANG

kalau tak beli 1 set pun takpe ..beli miny herbanika, phyto natal dan akar herbanika 

 

AKU pernah mengalami proses melahirkan anak pertama tanpa apa apa pengetahuan ..akhirnya merosakkan badan 

jadi aku ni nak menyeru semua adik adik yang baru kawin baru mengandung baru nak melahirkan anak pertama ..ingat!! kena jaga dalam pantang at least jgn buat benda yng bukan bukan 

Dulu ada ornag ckp kat aku .."tak payah pantang .org kat oversea tu tak pantang elokkk aje..

takde rahim kembang jatuh ..elok je diorg" 

kalau ada orang cakap kat kau macam ni sebenarnya dia sedang membunuh kau ..dan mmg tak guna! terus terang aku cakap kalau kita, ikut kita bodoh .

orang sana panaskan badan dengan minum arak ..ko ada minum arak ke ...ko kena panaskan badan .sebab badan kita kalau sejuk sakit ..darah tak mengalir lancar ,

pakai setokin, jgn beraircond dengar cakap org tua ...

ada hikmahnya bukan sesaja orang cakap .

oklah apa yang patut buat kalau lepas bersalin:

1. ko beli minyak dari nona roguy ..herbanika ..yg utk orag dalam pantang ..aku tak jual .kalau korang duduk kg baru pergi beli sendiri . minyak ni bagus ..sapu kat dahi, tengkuk, pastu perut..semua kawasan lah ..sedap je berangin pastu ikat rambt tinggi tinggi ketat ketat

simpan rambut bila mengandung supaya boleh diikat

2. minyak aku suam ..sikit sikit ..jgn berteguk teguk macam org minum air lepas lari .

3. kalau boleh bertungku dan berbengkung. tak pun pakai bengkung tradisional supaya perut mengempis

4. makana pil phyto natal .ni tak menyebabkan bayi kuning .tanya pandangan doktor .takut kita sakit ada herb yg tak boleh makan .

5. makan buah oren supaya berak lancar , jgn sembelit, 

6. beli air dryer supaya luka lekas kering

7. makan makanan yang sihat , nasi sawi putih, minum susu , minum air panas.jgn seskali minum ais .tolong lah engar ckp ..aku dh rasa keburukkan minum ais ni .

8. begerak aktif jgn asyik tdo..

bukak lagu lagu ayat quran biar tennag takde gangguan .

cukup sampai sini nnt aku share lagu

link web nona roguy:

https://nr2u.com/eshop/index.php?route=product/category&path=59

* set bersalin kalau amik set mmg mahal beli apa yang nak sahaja


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...