Isnin, 1 November 2021

CHIZU, AEON NILAI

Korang penah makan CHIZU tak?
dia jual croissant ..tapi ada banyak flavor ..kalau korang nak try beli yang inti kastard ..ni flavour yang paling sedap berbanding yang lain.

kalau korang g jusco nilai ..kedai roti Chizu ni aras yang sama dengan Roti Boy dan Donut Big Apple ..aku tak pasti tingkat berapa rasa mcm tgkat 1. mmg best lah tempat makan kat aeon ni ..makan bahagian atas ..ada banyak kedai makan yang happening ..macam kita makan kat suria KLCC tu ...happening kan ...

tapi biasalah kedai kedai macam ni mahal ..tutup mata jelah habis RM 50. dia punya set ait Choclate Cheese + 1 Croissant RM15 ..ko rasa? hahah
tapi kan tak pulak k menyumpah kata mahal ..hihi..

aku amik latte dia satu cawan RM11 ..happy je swipe kad debit ..ko dah kenapa?
tapi tak boleh lawan Cik A***** makan kat Burger and Lobster kat Genting habis Rm 900 lebih 
mahal kan ..aduh! 
kata suami aku Mark Zulbegerg pun tak sanggup makan semahal tu ..yeke?
ada duit semua boleh kan 

btw aku dh start amik teamix dan minum air 2 Liter sehari ..so far ok ...tapi mmg berulang ke tandas jelas kekdahnya ..

bab makan belum dpt kontrol
aku makan pagi jam 8.20 pg nasi terus..amik lauk ikan keli smabal, bayam, dan air kopi susu kurang manis. lepas tu aku dh tak makan sampai balik rumah 

kat sini aku failed sikit 
aku maka sikit nasi
buat kopi tanpa gula tapi letak susu dan creamer 
kemudian HAHA .. aku makan sekeping roti pandan bernilai 110kcal

aduh! 

malam aku buat kopi , makna mi sikit dan roti sekeping lagi ..memang bahaya roti pandan ni ..

berat aku dh makin tak bagus ..dh 76 kg .. kak Hasnah dah cecah 69kg tinggi dia 159cm. mmg nampak melayang ..alamak ..aku nak 69 pun jadikklah ! 

7 kilo ..kamon ama ....
bukan 17kg cuma 7kg je ...
aku mesti boleh ..

so aku plan amik teamix 
pagi aku minum cider apple 1 sudu dengan 250ml air suam 
pastu aku start amik teamix dicampur 2000ml air.
esok nak try kecilkan portion
pastu nak exercise ...pleae ya ...nak sangat kurus 





 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...