Selasa, 9 November 2021

HATTEN HOTEL REVIEW

 Inilah percutian staycation paling pendek dlm sejarah.. sampai jam 4.30 petang check out 7.30 malam… ghitewww 

Hahah..macam ni… Selasa selepas appointment Ihsan , aku amik keputusan nak ke Hatten .. suami ada program dan dpt bilik kat situ.. 

asalnya aku malas nak pergi .. yelah hotel nya nun kat bandar hilir.. rumah aku area bemban .. jauh lah jugak kan…

Entah apa dia .. balik klinik terus packing barang termasuk baju utk esok aku keje.. kononnya nak gerak dr hotel ke sekolah. Plan A. 

Sampai sampai otel .. budak budak asyik ngadu lapae .. apa lagi aku capai menu terus order in room.. tengok menu satu set36 ringgit dan satu lagi alacart ada nasi goreng kg morten dengan ayam goreng Rm25 … boleh lah… total dlm 61 ringgit… makan hotel kan mahal.. 


Teringat rege  siakap kat Langkawi .. terus rasa murah…kah! Kah! Sedangkan kalo ko makan kat kedai kg tunrazak nasi goreng kampung baru RM5 .. acah billionaire internationally kah ?? Hahah …#kezzahkepam omg… 

Takpelah yg tu tolak tepi .. aku stay je kat bilik pastu makan sampai depan pintu kira heaven sgtlah kan .. dh lah makanan dia sedap … terokk.. korg boleh order chicken grilled tu mmg masyukkk… kuah black pepper dia lahaiiii dap dap nauuu! 

Habis makan terus g swimming pool..

Sampai swimming pool tak sempat scan budka tu kata .. “takpe kak pergi je mandi cepat ..! Lagipun hari nak ujan ..!”

Apalagi budak budak meluru lah takut tak sempat mandi… 









RM25 Nasi Goreng Kampung Morten… sedap! 

 






Hotel ni cantik…

Kalau korang dtg sini boleh order makanan dia ..walaupun mahal tapi puas hati… 
Pool dia pun lawa … tapi kecil je… oklah kan..dr bilik aku stay ni nampak laut .. pastu cantik samgat sunset dia.. 

Walaupun hanya 3 jam seronok. Hahah.. 
cadangan nak tido di hotel aku kenselkan.
Kami balik ke rumah jam 8.30 malam. Aku tak berapa yakin nak gerak ke sekolah dr hotel. 

Alhamdulillah keputusan aku tepat. 

Looking forward another vacation to Penang! Yeay!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...