Sabtu, 20 November 2021

Night Zoo Safari Melaka 2021

Semalam kami ke Zoo Melaka ..pertama kali aku ke Zoo Melaka waktu malam. 
aku nak pesan kalau nak masuk zoo korang beli air tin siap siap. Kalau beli dalam ni satu air tin kat Dinosour Counter tu harga nya RM4 setin , mahal nauuu!

lagi satu aku rasa malam dengan siang malam ada kelebihannya berbanding siang. 
satu, dia tak benarkan kita jalan sendiri mesti kena naik tramp dia ..sebab malam tak semua binatang kita boleh tengok dan pihak zoo yang akan guide kita bila malam ..naik tramp dan dia akan terangkan satu satu binatang yang kita tengok .

pada aku bila malam ..ko lebih relaks tak payah nak berjalan kemudian ..macam lebih privacy sebab ada kumpulan2 kecik dia terangkan .. so kolebih faham..berbanding ko tengok sendiri tak tahu apa apa ..

paling lama kat area harimau malaya, singa , harimau putih nama elsa dan kita boleh juga tengok dia demo bagi buaya makan .

Kemudian bagi gajah makan . ni antara yang budak suka. 
kemudian baru aku masuk kawasan dinosour.

kawaan dinosour tu besar dalam 4 ekar. kata staff tu lebih baik dtg malam dr siang ..kemudian ...lampu dan bunyi dia tu yang real ..pada aku best dan budak excited. 

dalam zoo banyaksebenarnya patung dinosour dan saiz dia adalah mengikut saiz sebenar dinasour tu 



nampak tu real betul kan gambar dinasour tu 

ni pulak tayangan VR kena bayar RM15 kalau nak tengok 



haiwan ni kepaknya tu bergerak gerak nampak macam terbang ...



ni pintu masuk dinasour..
harga tiket di laman web Zoo Melaka

so pada aku pengalaman ke zoo melaka waktu malam lebioh menarik berbanding waktu siang ..dam kalau korang tak de pengalaman elok korang pergi sekali ..

kalau siang korang tengok harimau tidor je kan ..bila malam korang akan tengok doa jalan jalan ....so bestlah sikit dr waktu siang cuma nampak dia tidur je  

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...