Ahad, 28 November 2021

Tarikan baru di Pantai Siring 2021

Dah lama aku tak ke Pantai Siring 
Sekarang ni dh banyak gerai-gerai dibuka sepanjang jalan tu 
dulu takde 
sekarang ni ada Kopi Rewang , ada Sosej Thailand, ada Takoyaki dan pelbagai lagi gerai 

kami ke geraijual ikan dan makan asam pedas di Kedai Azizah . Boleh tahan juga harga makanan di kedai tu 


ni Sosej thailand ..tapi kami tak makan ..takut aku tengok ..macam daging manusia pulak..

ni stall kopi rewang yang baru baru ..rate rege standard kopi dibrew..lagi sedap kopi gantung viral perlis aku rasa ...

aku amik coffee latte gula melaka 

mmg ramai beratur kat sini ... 

ni pulak deretan gerai sosej thailand dan takoyaki ..kopi gantung viral perlis pun ado! 

tak lupa kedi pokok pokok hiasan ...


eh kopi rewang balik hahah



lepas ke kopi rewang kami makan tengah hari 


tapi siput sedut ni semangkuk RM15 .. aku rasa harga dia agak ketat lah 

tadi di kedai Asam Pedas azizah ..kami makan :

semangku asam pedas ada seketul ikan pari dan seketul ikan kembong 
semangkuk siput sedut 
2 pinggan sotong celop tepung 
nasi 4 pinggan ..aku amik sayur lemak ...
air sirap, air teh o dan kopi ais.
TOTAL kami makan RM74 ..pada aku agak mahal ..mungkin sebab kawasan tariukan pelancongan kut 

sebenarnya banyak je port makan yang murah murah kat melaka ni ..
aku pernah order 3 nasi goreng cili padi RM17 . 
lepas tu makan macam macama kat Bayu restoran taman tasik baru RM38 ..lebih kurang ...masa tu kami makan bihun goreng, nasi goreng cili padi dua, nasi putih tomyam , air lagi ...
ke orang tu salah kira ekk...hahah...

 entaahlah pada aku murah 

kemudian kami makan pun dalam 50 ringgit je 
kalau kat Barakah Tomyam Bemban tu pun not bad regenya ..

kalau ke Kg Run Razak pun rege makanan dia murah 
tu yang aku pikir banyak kali nak masak ke beli ..

oklah ...kalau korang makan kat pantai siring sellau org perhgi kedai Dak Lin jual pelbagai menu celop tepung ..ala yang viral masa Najib Tun Razak datang makan tu 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...