Sabtu, 18 November 2017

Ini impian aku

Ya Allah besarnya impian kau! 

Ok 
Ok


Nak share impian yg sedang bermain dalam fikiran ku ini. Asalnya aku dengar radio era. Fm yg suami isteri naik kapcai dr klang hingga London ok .. total cost minyak dalam 3k tak ke sakit bontot kome! Hahah

Ok so aku pun tertiba nak merealisasikan impian aku dari Melaka- Istanbul - switzerland - malaysia 

Ok aku akan mulakan perjalanan ke Tehran Iran dengan AA mungkin kos tak sampai 1k dalam 690 sehala. sampai sana kita cari jalan ke Turki. Jalan jalan di Turki antara yg aku nak pergi Pamakulele yeke ejaannya. Dan cappadocia yg belon panas tu.. ya Allah Best nye.. lepastu kita ke europe balkan country mungkin athens rome hungary budapest aku tak ingat ikut route mana terdekat nak ke Switzerland πŸ‡¨πŸ‡­.. yg to boleh refer blog blog org .. yg apsti aku nak naik scenery train dia yg akan memaparkan keindahan alam di Switzerland. 

Aku target kos dalam 10k sorg suami isteri. Dan kita reserved 5k utk sesak sesak item. Pengangkutan kos yg penting selian tempat tinggal dan makan. Nak jimat kita amik yg overnight bus atau train so kat situ kita cut cost hotel. Makan banyak bekal atau makan sekali sehari heavy meals.selebihnya roti ok kot. Mesti tinggal semalam di Switzerland... yeay!  
 Balik dr mana yg murah .. mungkin Finland ke singapore murah so kita naik flight multi city ke singapore dr Changi Airport kita boleh naik bas balik melaka. Mana mana yg mudah! 

Plan dah ada dlm kepala. Cuma nak kumpul duit dan masa yg sesuai. Kena betul betul susun jadual kan .. 

Aku rasa steady sikit bila ada pengalaman ke London Paris hari tu so far tak jauh dr plan kami. Cuma kita pergi tenpat biasa org pergilah.. taktau nak tuju macam Rarecration tu punya trip kan ... under Saiful Nang. 

Wah! Happy nye .. aku bajet dlaam 2020 kot atau lepas 2019 imran habis upkk

thn depan singkat sangat nak kumpul duit nak masuk rumah baru lagi banyak benda nak pakai duit.. 

Duit tube iyad 840
Duit daftar taska ihsan 1000
Daftar taska iyad imran orked 540
Spek mata Iyad 1000

Belum lagi kos nak masuk rumah lagi dan repair rumah ni supaya boleh disewakan dan dpt duit sewa dalam RM1100 sebulan . 

Kalau pikir nak pindah rumah kena pikir 

Grill
Lampu air
Kabinet kitchen
Dan beberapa hal lain yg penting


Belum masuk lagi impian aku nak bawa anak anak g Singapore Uss tu .. hurmmm ... harap ada rezeki Allah beri utk mudahkan segala urusan Aamin.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...