Khamis, 30 November 2017

Breakfast di Muar 🍳 🍳

Tertiba sentap kan.. akulah sapa lagi? Hahha.. aku akui mmg aku jalan jalan dengan suami je ... sebab kami baru mampu nak membiayai perbelanjaan keluar negara utk kami. Kalau nak bawa semua anak anak mmg tak mampu. Sebab harga tiket org dewasa dan kanak kanak sama harganya.. hmmm... tambah pula kalau bawa anak bermacam ragam so aku rasa eloklah diorg dh besar sikit kalau nak bawa jalan jalan pun ... 

Kalau paling tidak aku adalah plan nak bawa diorg lergi Perth. Total harga tiket dalam 4k lebih utk semua sekali. Belum masuk harga penginapan dan makan. So boleh bawak tapi costly lah . 

Cerita nya bila ada kawan aku yg #fourofus #familyfirst hmmmm... aku terasalah sebab aku jalan sorg happy happy sorg pada aku tak salah aku reward diri aku then ada masa bawa keluarga.. tengoklah dlm perancangan dan Insya Allah ada rezeki. 

Kita ni kerja gomen org boleh agak gaji kita banyak mana .. time based kan sume org tahu gaji kita banyak mana... hmmm tak yah nak berlumba sgt... aku keje dg44 suami 48 adalah sikit duit lebih bulan bulan ... itu maksudnya tak menyimpan le .. kalau menyimpan idakle berjalan sana sini...

Senang je nak tengok.. ada org jenis menyimpan macam aku jenis berbelanja boleh? Hahha... aku rasa dengan berjalan sana sini lah aku dpt simpan memori aku sendiri.. 

Okey anak anak ibu janji ibu akan bawa korg semua jalan jalan sama sama .. yg penting semua dah pandai berdikari taknak nangis nangis gaduh gaduh lagi ... semua kena behave.. ok ! Kita akan backpack sama sama ok. Di Europe tiket train percuma so untung lah bawa korg berjalan nnt.. 


Biarlah org nak cakap apa .. ibu ada plan ibu sendiri utk korang .. dan ayah ada plan dia . So kita sama sama ikut plan asal kita... buat masa ni kita cuti cuti dalam negara dulu.. nnt kita drive ke Krabi, ke singapore dan jalan jalan g Tokyo , Perth dan Europe... kita akan jalan sama sama ... kita bina memori kita bersama Insya Allah ... 








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...