Ahad, 19 November 2017

Melangkah ke negara orang..

Tidak pernah aku berangan bercuti ke luar negara. Namun sangkaan ku meleset. 

2012 buat pertama kalinya aku menjejak negara orang. Aku ke Bandung. Bersama rombongan kerja suami. Seronoknya berjalan ke negar orang 

2014 Aku dan suami menunaikan umrah.Pada awalnya , Kak Na sahabat karib ku mengajak “ Jomlah Ama.. teman kak na buat Umrah sama sama.. “ entah mana datang duitnya aku dan suami pergi pakej berdua RM6890 seorang termasuk Tour ke Mesir dan Andalusia. Tak pernah terjangkau dek akal aku berjumpa binaan Firaun, piramid. 

Aku menunaikan umrah. Ia suatu kemestian dalam hidup aku yg mesti tidak aku akan laksanakan. La budda! Alhamdulillah makbul usia 31 tahun buat pertama kalinya aku menunaikan umrah. Syukur! Dan niat menunaikan haji sentiasa bersemi aku mohon pada Allah SWt sebelum usia ku menginjak 40 tahun. insya Allah.. aku yakin janji Allah.. 

2016 aku ke Paris bonus London. Ini cerita throwback ku. 

2017 aku ke Seoul

Mohon doakan 2018 aku ke Osaka , Perth atau Hokkaiddo. 

The Eiffel Tower

Selepas kami berhenti di food court dan membeli baju. Kami terus berjalan . Suami tanya nak pergi mana .. terus aku cakap piramid terbalik atau namanya The Lourve 


Bersambung. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...