Isnin, 30 Oktober 2017

Baju Dinner vs baju g Tesco.

Dinner dah berlangsung dengan jayanya pada Jumaat malam yg lalu.
Aku? Bukan siapa siapa hanya guru perempuan biasa ke dinner memenuhi undangan dan tak mampu nak meraih piala the best dress๐Ÿ˜

Tapi manusia ni pelikkan ...bila kita terlalu menyerlah pun dikutuk.. bila kita biasa biasa pun dikutuk, aduh pelik aku ... apa yg tak puas hati sebenarnya. Ok ! Jangan amik hati langsung itu tak penting! Percayalah manusia akan bercakap apa sahaja yg dia mahi tanpa memikirkan hati dan perasaan org lain. Bahaya kan ..

Oklah aku memang memilih utk tidak pakai baju grand pada malam tersebut. Sebab aku sendiri tak yakin apa org akan cakap pada aku. Biasa nya yg aku dengar “ ada ke ustazah pakai macam tu...” ini mmg biasa sgt aku kena. Yelah boleh bergaya tapi mesti menjaga nilai nilai ketimuran itu adab kita. Yg Allah suka. Aku tak lah kata kawan kawan aku pakai yg Allah tak suka. Ini merujuk diri aku.

Oklah mmg aku pakai baju blouse biasa je. Takde special apa apa .. aku mmg ingat janji dtg makan. Setel. So aku tknak amik hati org kata aku pakai baju g jusco tesco or whatever.. aku rasa ko yg problem boleh sewenang wenangnya mengata orang macam macam.. again!

Seperti yg dijangka pengetua datang setiap meja beramah mesra dan singgah di meja kami. Seperti yg aku jangka. Dia dtg dna ucapkan terima kasih. Ok aku malas nak komen apnjang sgt apa yg dia cakap cuma dua perkara yg aku sempat tangkap “ video ni buat level biasa biasa tapi nak dekat iklan petronas “ ceh! Yoyo oo aje .. dia kata adik dia org media .. something like that. Dan satu lagi dia mentioned gak nasib baik dia pushed aku , kalau tak aku akan buat videoclip yg sama macam org bersara yg lain . Ok !

Malam tu juga aku dgr org cakap pasal “ video tu dh basi dah..” maksudnya tak semua org suka hasil kerja aku ada yg cenburu dan ada yg borak borak masa video aku di tayang macam taknak tengok langsung. Ofkoslah taknak impress . Actually bukan kita buat utknorg impress just our contribution. Not more than that!

Just a reminder for yourself. Tak semua org suka dengan apa yg kau buat, walaupun benda tu baik atau menarik tapi jangan lah kau anggap semua org akan menghargainya. Okay?

Baik kalo korg nak tengok gambar dinner aku yg akan g tesco tengok kat insta. Nnt nnt aku upload di sini.

Ok next cerita. Ini dr belah lain pihak. Org kata aku buat videoclip best sebab pakai devices mahal. Ok kali ni device pulak.. so dengan devices mahal aku dlt buat video elok. Macam nye semua factor tu factor lain bukan pasal pembuatnya. Factor iphone factor entah apa apa. Eh! Tak boleh ke ko appreciated je kerja org kan itu lagi mudah. Ni tak cerita macam macam , kalo aku bagi iphone ko pun tak tentu come out with this idea. Come on lah! This is about how we create the scene not only the devices.

Makin lama manusia bercakap makan heartlessness. Aku jadi jauh hati . Korang kenapa? Opss mungkin sebab cara kita cakap selama ini pun main lepas kan so org buat benda yg sama . Kensss ! So padanlah muka terkena batang hidung sendiri ambik kau. So start build your boudaries. Supaya org hormay sikit, bukan main redah aja...๐Ÿ˜Œ

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...