Jumaat, 6 Oktober 2017

"Not So Proper HM"


Kenangan bersama “not so proper HM” En Megat Nasir Bin Megat Hashim. Masa ni terima sijil peningkatan peratus panitia utk SPM 2016 dalam Majlis Anugerah. 

Aku pun sebenarnya jarang bekerjasama dengan pengetua. Kecuali time nak mohon cuti rehat . ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜selain tu biasa biasa aja. Ada juga kami berdebat dua tiga kali di kantin. Most all the time dia banyak spend masa di pejabat dengan akak akak pejabat termasuk CC. 

Mungkin sifat dia yg simple dan tak suka menyusahkan org membuatkan org senang dengan dia. Lain lain hal dia lebih bersifat optimis dan tidak terlalu autocratic dalam pentadbiran. Tapi dlm bab surat menyurat dia agak particular. Mungkin sebab pengalaman berkhidmat sebagai ketua Sektor di Bahagian Penilaian buat dia lebih teliti dalam beberapa hal.

Semasa jadi pengetua dia bawa slogan SMKBB Rock tu lebih kepada maksud menggoncang dunia. Seems that meaning not rock kapak! Haha.. tapi banyak yg faham rock kapak sebab kita tahu sekolah ni mmg cenderung pada hal hal muzik. Sampai ustzah pun join angklungkan๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜˜

Masa dia jadi pengetua ada nya Great Hall iaitu dewan yg di buka dari kelas. Ada bilik Alpha Centuari dan ada pondok wakaf dinamakan Andromeda. Selain itu banyak infrastructures yg diperbaiki seperti kantin diperbesarkan dan dibuat bumbung utk guru duduk ketika perhimpunan. 

Ok nnt sambung lagi.

cuma aku nak cakap sebaik mana pun kita mentadbir pasti ada mulut yng berbunyi yang bukan bukan ..tu yang bahaya tu ..so just ignored !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...