Selasa, 31 Oktober 2017

Pusat Sains Negara 2017

assalammualaikum 
cuti sekolah sempena deepavali yg lalu kami sempat ke Pusat Sains Negara.Aku rasa ini pengalaman aku kali prtama . Jika tidak silap, dan aku akan ingat "Kempong" kawan aku aka Aidawati Saad yg bekerja part time di Pusat Sains masa kami belajar di UM suatu masa dulu.

dulu bahan pamera pusat sains lain skrg lain lagi . Ada 5 tempat pameran utama yg aku tak ingat satu persatu. tapi pada pengamatan aku dengan kos PERCUMA masuk ke Pusat Sains Negara ini adalah sangat sangat berbaloi..HOKEY! hurmmm

ini rupa Pusat Sains Negara yg terbaru 2017 cantikkan?

ok mula mula masuk akan jumpa aquarium ala ala AQUA RIA ..awal awla masuk pun dah excited kan ...hahah...sebenarnya aku bukan peminat bilik pameran da muzium ..aku tak suka embaca satu persatu. aku lebih suka walk and see... lain hafidz suka belek satu satu pada kau cam bosan.

lepas tu dia suka pergi tempat tempat macam ni sehari suntuk masuk da keluar bila tempat ni nak tutup..haha macam tulah kiranya..aku berbeza...janj sampai ambik ambik gamabr cukup! Jom balik g makan  ! hahah






ok kat sini tempat paling aku suka ..bumbung dia cantik gila kot ..nampak matahari . Amazinglah! lepas tu nnt korag boleh biarkan anak anak main macam dalam jump Street ..yg tu berbayar ka ...yg ni percuma ..main lah lama mana pun ..tp careful pastikan perhatika anak kita .. bab ni aku paling cuak. Bukan apa takut anak hilang.. 3 orang yg kecik ni susah sikit nak handle ..asyik berlari je kejenya.. aduh!


yang belakang dekat roket tu mmg best . [uaslah budak budak berlari dan memanjat nnt


aksi wajib ..MELOMPAT !

yang ni utk budak kecil di bawah 3 tahun 




orked yang tak tahu takut bila main panjat panjat ..gelongsor tinggi pu dia redah je ..pening mak!

Pertunjukkan sains. bagus juga dia tunjuk pelbagai eksperime sains. 


kalau korag suka permainan yg uji minda sebegini ..memang pusat sains lah tempat korang sesuai berjalan .. hurrmm

ok dah habis pusig indoor semua..actually ada lagi benda best terlalu banyak nak aku capturekan so nnt aku edit aku tambah ekk ...

ada pulak tama rama rama dan pertunjukkan burung kakak tua dan ular..


part paling best ada kola tempat mandi. tapi kena jaga aak sendiri tiada pegawal pantai di sediaka ..udah macam cite spongebob pulak ada pengawal pantai..korg tengok tak episode tu ? hihii


akhirnya jam 630 petang lawata kami berakhir dan aku ajak suami singgah makan malam di UM  ..mengimbau zaman universiti ..

nnt aku update ekkk..

***lepas ni nak pergi Tama Wetland di Putrajaya dengarnya best! 

bye 
wasalam 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...