Rabu, 25 Oktober 2017

Nilai Diri

ok skarang aku nak tanya siapa yg letak harga diri seseorang. kita  atau orang lain?

tinggi atau rendah maruah seseorang adalah bagaimana kita membawa diri kita. Akhlak kita menunjukkan harga diri kita

seseorang wanita murah atau mahal pada cara dia berpakaian dan jaga dia mejaga maruah diri kalau kita jumpa perempua yag berpakaian seksi da daring kita tau dia perempuan bagaimana. boleh dipegang atau dibawa ke mana mana, mungkin boleh "dimakan" berbanding perempuan yg alim bertudung labuh berjubah da sebagainya kita berpandangan dia wanita yg tidak boleh dipegang sebarangan dan tau menjaga batas pergaulan.

baik! saya taknak membahaskan tak semua perempuan seksi itu jahat dan tak semua perempuan bertudung itu baik . betul yang penting hati seseorang.... baik! jika kau baik hati sudah tentu kau mentaati Tuhanmu, berpakaian seksi merokok minum arak itu melawan perintah Allah adakah masih ada ruang lagi kau berpandangan dia baik. Ada. selagi ada ruang dia bertaubat. baiklah yg baik itu jelas da yang buruk itu jelas.. da kalau kau baik sekalipun adakah perbuatan kau buka aurat itu aku kena kira kau baik.. sebab hati kau baik? buka aurat tetap salah da dosa kau..walupun hati kau baik. ya dia baik walaupun dia merokok minum arak da berzina. sebab dia jaga anaknya mendidik anaknya bangun pagi pagi..baik aku tak nafikan  itu baik dan aku kata kau sebagai ibu baik tapi dosa dosa yg kau lakuka tetap salah di sisi Allah. kau boleh kata manusia boleh menilai macam macam tapi Allah tahu apa yg ada dalam hati aku..ok sekaag aku tanya kau baik kan?tapi kenapa kau berzina, minum arak dan merokok itu ka tidak baik di sisi Allah

maka di sini tiada sapa yg jahat maupun yang baik selagi belum penamat hidup seseorang. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...