Khamis, 7 Februari 2019

KABINET DAPUR MURAH DI MELAKA

hello guys! semangat semangat! ok ok..org org sekitar meh dekat sini aku nak share cerita buat kabinet kitchen.

akhirnya Insya Allah aku jadi akan buat dapur dengan budak Azim ni. hasil kerja dia aku dh tengok umah jiran aku yang aku post semalam . so hari ni dia dtg nak ukur rumah aku. jadinya aku dh setuju nak amik dengan dia.

lakaran dapur umah aku .


mmg aku tiru sebijik sebijik cam umah jiran aku tu . kos dia buat dalam 12k dengan granite. aku dpt rege 8k sekali dengan wiring plug baru. 


ok! mmg dr semalam aku berangan 8k boleh aku ikhtiarkan .

so aku pun mengiralah baki duit tabung haji aku dengan baki gaji bulanan aku. so nampaknya gaji bulan feb aku kena simpan 1k, gaji mac 1k dan gaji April 1k. dapatlah menambah duit kabinet kitchen aku tu. 

fuh! aku mesti boleh buat macam yang aku impikan .Insya Allah. sebelum bulan puasa aku dapat dapur yang baru insya Allah . Aaminn..

nnt aku rezeki aku nak beli sofa baru dengan beberapa peralatan rumah lagi . jadiklah sikit sikit tambah. nak raya kan ...mesti ramai kawan kawan datang umah. ewah ewah ..
aku insya allah akan survey hood pulakkk..

so aku terjumpa hood yang sama cam dlm gambar dapur jiran umah aku..

ni dia 






ni diaa...!



tapi aku takut plak baca review bwnda alah ni ..hahha..sejenis mudah termakan hasutan .

aku jumpa benda ni kat lazada rm900. tapi kat web official dia rege seperti yang tertera. selalunyakan aku akan beli benda yang review baaik dan bagus.

tapi aku tak pasti yang ni macam mana?

iktkan takde lah urgent sangat aku nak beli hood ni kan . dapat dh alang alang. elok lah beli .


korang ade idea tak nak beli hood yang mana ?


Jumaat:
aku dah selamat bayar harga kabinet tu sparuh yakni 4k. so aku kena carik lagi 4k utk menyelesaikan kos dapur tersebut ..yeeha!!!! ok ok..semangat! 



2 ulasan:

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...