Sabtu, 9 Februari 2019

Garden by the bay , Marina Bay Sands


Suasana waktu siang dan malam sangat berbeza, malam lebih cantik dengan limpahan cahaya lampu. Kami beruntung sebab hotel kami dekat je nak ke sini .

memandangkan esok dh nak balik Melaka , suami aku gagahkan diri untuk pergi lihat sendiri Garden by the Bays, suami cerita Singpore buat ni sebagai simbolik menebus kembali kesalahan mereka yang mengodam alam untuk pembangunan jadi taman ni di bina tanda penghargaan mereka kepada alam. 

korang pergilah mana mana negeri maju dalam dunia pasti korang jumpa taman hijau, ini sangat penting. Contoh mudah London, ada Hyde Park yang sangat luas , bersambung pulak dengan taman taman yang lain .

di Paris pun ada taman . Memang tumbuhan hijau ini sangat penting untuk mengimbangi pembagunan dan alam disesuatu tempat . 

hebat Singapore ni boleh tambak tanah dan buat pembangunan ..jika diikutkan negara mereka sangat kecil tapi dengan keadaan negara sekecil ini masih mampu maju dan berada sebaris dengan negara negara maju .

Masa kecik kecik aku teringat org kata bila kita ke luar negara , omputih ni tak tahu malasia dia mana , mereka lebih kenal Singapore dari Malaysia . namun aku rasa sekarang tidak lagi . 



ada tasik 

ni marina Bay Sands adalah hotel ada ifinity pool yang terbesar di dunia .satu malam dalam 1k lebih 



The shoppes at Marina Bay Sands
  best jugak jalan jalan dalam mall ni , macam macam kedai branded ada..last last aku mampu beli Victoria secret je hahah..









kami balik dan bersiap siap untuk balik ke malaysia esok. 

bye bye Singapore, jumpa lagi nnt . 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...