Sabtu, 30 November 2019

Aktiviti Sepanjang Cuti Sekolah

Jumaat 22/11/2019 
telah bermula cuti sekolah dan sejak hari itu aku mengajak anak anak solat berjemaah bersama sama.
ALhamdulillah .semua dh tahu masa solat kena solat 
semua dapat solat dengan tertib melainkan orked masih gerak gerak lagi.
Imran akan menjadi Imam setiap kali solat. 
kami solat berjemaah lima waktu, tapi akhir ni aku terpaksa solat subuh dahulu kerana anak anak masih lambat bangun tidur

dalam minggu ni kami dah mula membaca quran selepas solat maghrib, Ihsan dan masuk Iqra 3 , iyad iqra dua orked pun iqra dua. semua ada 6 
kalau dah masuk Iqra 5 dah boleh mula baca quran, 
aku selalu mulakan juzuk 30 sebab bacaannya lebih mudah ..bila mula juzuk satu budak akan lambat membaca,
tapi lepas tu baru mula juzuk 1 -30 sampai khatam.
aku mengajar imran mengaji sehingga khatam bila masuk quran. ada masa dia mengaji dengan ayahnya dan guru .

untung ajar anak mengaji nnt jadi saham akhirat kita,
sebagai ibu bapa menjadi tanggungjawab kita mendidik anak anak ilmu agama agar anak anak terdidik akhlak yang baik .

Imran dapat tawaran temuduga ulul albab MRSM di mrsm kem terendak, aku harap imran dapat belajar kat situ .menghafaz quran dan belajar ilmu akademik
semoga imran berjaya .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...