Sabtu, 2 November 2019

The Kampi Hotel , Surabaya

oklah hotel ni cantik baru dan yang penting dekat dengan plaza Tunjungan utk membeli balah .dekat juga dengan Pasar Atom. Kalau nak pergi Jambatan Merah sila naik Grab .

ok kat sana juga boleh amik perkhidmatan Gojek utk beli barang ..murah pun murah aritu kami beli Kek Palawan guna khidmat Gojek je..

ok back to Hotel Kampi. 

Kalau korang refer agoda.com dan lain lain harga tertera dalam RM144 dikatakan hotel ni cuma 3 bintang bukan 5 bintang . 

tapi kalau korang pernah pergi Jen Hotel Penang korang akan nampak persamaan kedua dua hotel ni 

seperti yang aku cerita dalam FB ..kedai makan mmg banyak dan dekat dekat ..fast food pun ada ...







ok skrang nak cerita pasal breakfast dia. mmg sedap dan aku suka masakan dia ..macam hotel2 yang lain jugaklah..

aku sempat cuba kopi dia nnt aku review kat bawah .


View dia yang mahal tu ..aku suka elemen lampu dan kerusi dia yang rustic ...elemen kayu ni mmg nampak mewahlah pada aku ...cermin tingkap pun aku suka 

as usual ada pelbagai jenis desert ...custard dia pun sedap makan dengan puding roti







ok ni kopi dia ..aku pilih robusta ..tapi ada campur apa lagi aku tak tau...tapi sedap hanya RM7 kot 20K rupiah dalam 6 ringgt ekk...

sebenarnya aku pergi Surabya baru tahu surabaya ni one of Jawa timur ..


kebetulan dah masuk bab Jawa ni meh nak cerita pasal indonesia. 

Lima pulau yang terbesar ialah Pulau JawaSumatraKalimantanSulawesi, dan Papua, dengan Pulau Jawa mempunyai setengah daripada jumlah penduduk Indonesia yang merupakan pulau yang terpadat.

yang aku pergi Surabaya ni bawah Jawa Timur .


airport terhampir dengan Surabaya adalah Sidoarjo. kiranya dua sekolah yang aku lawat tu adalah di Sidoarjo.

ok ..yang pergi bromo tu ada di Probolinggo , lepas tu kami tidur di Purnama Hotel di Malang atau Kota Batu , sini kawasan sejuk ,,yg ada aktiviti petik apple tu ..ni kiranya baru Jawa Timur. 

ini peta Jawa Barat
Jika diperhatikan Jawa Barat ada Bandung, Bogor dan atasnya ada Jakarta. Ingat dulu maid kami namanya Yati dia asal daru Sukajadi di Bandung. 

Jogjakarta di dalam daerah Jawa Tengah 

ni baru Jawa , belum lagi Sumatera dan Kalimantan. Nampaknya lepas ni baru kita kaji pasal negara Indonesia




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...