Ahad, 10 November 2019

Genting Highlands Ke Pulau Pinang

aku bersiap pukul 10 pagi untuk checkout. dalam jam 11.45 pagi panggil troli naik dan kami ke tgkat 5 utk ke playground amik gambar . Tak lama lepas tu suami aku sampai dan kami checkout.
dalam jam 12.30 tengah haei kami bergerak keluar dari Genting Highlands ke Batang Kali.



mainan apa tah ni 


suka kat sini sebab tempatnya sejukk je...




Masa nak balik tu cuak jugak takut sesat ,tp bila ikut google maps ok. di bawak kami ke tanjung Malim dan akhirnya exit highway. Masuk highways plus ok dah tak rasa risau straight ke Penang. tak lah kami patah balik ke jalan duta utk ke Ipoh . kira dah potong jalan dah ni .

Kami berhentu kat RNR Bukit Beruntung kot utk makan tengah hari dan solat . amik nasi lemak ayam RM5.50 dan bihun RM3.00 tapi sayang bihun dah basi kami amik lagi nasi lemak. Budak budak ni beli jajan habis RM50 kat stesyen minyak ni . Ingat nak beli Costa Coffe tapi mesin pulak tak boleh digunakan lagi.

pemanduan yang lancar langsung tak jammed kami sampai Penang jam 5 petang . 



Jen Hotel dah berwajah baru .Ingat lagi aku pernah ke Jen Hotel baca kat sini 
baru ingat masa tu tahun 2017 dua tahun lepas..sebenarnya sekitar bulan Ogos kami ke Penang tidur di Lone Pines . korang boleh baca link kat situ. 

So ini kali kedua aku tidur di Jen Hotel dan suami aku dh banyak kali asyik tido kat sini. 





cantikkan decorasi dia


belakang tu cam grill zaman dolu dolu 


orked merengek rengek telinga sakit ..pressure masa turun bukit kat Genting




ni bilik kitorang dapat dua katil single .. dulu satu katil double

ikutkan budak receptionist ni kata bfast kitorang utk sorg je..tertiba check balik dapat utk dua org ..
so esok kitorag dating makan breakfast lagi. 
kalau nak bawak makan kat transfer road pun ok dekat je sebenornya.. cuma aku yg feel pelik makan kat situ sebab tepi longkang 😂😂😂😂

pastu pelik aku apsallah ramai manusia makan kat situ ..musykil musykil..
malam ni kami plan nak g padang kota carik pasemboq.. korang layan tak pasemboq. 

canteeeekkkk!!!

ok .tomorrow checkout 2 pm dan kami akan ke PD ..go go!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...