Ahad, 10 November 2019

DIY Laundry di Summit 191 Executive suite


aku dan suami mmg nak cari sangat tempat basuh baju. Yelah senang kalau dah basuh baju ni ..balik nnt tak payah pening pening nak basuh baju ..

kebetulan depan hotel kami { Jen Hotel } adalah hotel Summit 191 ..dekat situlah ada self service laundry . tapi korang kena tukar token dulu kat lobby dia tingkat 14. 
bayarannya dalam RM5 ( 5 token ) utk basuh dan 5 token utk keringkan baju . 

keadaan malam di Jen hotel. Nampak tu ada 7 Elevan senang kalau nak beli apa apa 

besar jugak dalam 10 kg cukup utk basuh baju kami 3 hari .
sambi menunggu baju dibasuh 30 minit dan keringkan baju 40 minit kami lepak lepak kt lobby layan blog dan suami aku baca journal utk thesis nya. 



ok lupa nak cerita sebelum kami pergi basuh baju kami pergi Medan Renong, Padang Kota Lama nak makan pasemboq. so aku nasihatkan hampa semua kalau nak makan , makan kat kedai ni . kuah pasemboq dia mmg terbaekk! cuma tak yah lah amik lauk pelik pelik ..korang amik cucuq udang dia pun dah sedap. hotdog ka apa ka tak yah lah amik ....tak sedap sangat ikut tekak aku ...


yang kami beli ni harga dalam RM30. orag kata jangan amik uadang besar dengan sotong mahai !

tengok si kochan pakai spek mata 

sebelum tu ada sotong kangkung RM16 dan dibantai kerang bakaq RM14 ..situ ja selesai RM30
ayaq total RM11.

tu dddiaaa!

kerang ni kalau beli kat pasaq..murah jah!

ni nama kedai. orang kata hat ni sedap ..aku pun tak tau 

ni kena berbaris masa nak potong lauk pauk ni ...

oklah saja nak share ngan hangpa total kos hangus hingga saat ini:

Makan Genting Sempah : RM60
Makan tengah hari ( beli lauk makan dalam bilik): RM35
Makan malam DC Super heroes : RM180
Makan kat RNR : RM50
Makan Malam padang kota : RM71
self laundry : RM10
Tol Melaka -Putrajaya :
Tol Tanjung Malim Penang:



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...