Isnin, 9 Julai 2018



Ada org tanya instead of beli city basic dengan myvi full spec , which one is  better? 

Jawapan aku mudah. 

Myvi tetap myvi
City tetap city. 

Kalau org nampak atas jln u drive city org tak pasan pun full spec ke hape. 
Depends suka honda ke perodua. 
Ikutkan Honda oversea Myvi malaysia brand. Dan aku akui myvi brand yg sgt bagus. 

Tak kurang juga honda. 

So mmg puas hati kalo angkot myvi yg full specs tapi syg sipi lagi nak dpt Honda. 

Cuba check interest bank. Kadangkala kereta local lebih tinggi interest dr kereta import. Baru jumpa perkataan yg betul. 

Lagi satu aku rasa insurans myvi lebih murah. Honda 2200 myvi mgkin sekitar 1300 agaklah. 



Ini utk 1.5 Auto


Lagi satu aku nak share pasal islamic finance ASB Maybank. Selalu interest 5.5% sekarang rate terendah 4.9% . Boleh lah kalau nak start bermain saham paling rendah risiko. 



Yg ni bukan investment tapi rewardment ... hahah... coach ni jenis Lexy. Harga RM500 boleh usha ig @Tejara color oxblood. Aku asal nak beli yg jenis Kelsey.... entah macam mana jatuh cinta pulak dengan hat ni.. cum betoii... 

Tunggu jelah. Bilalah handbag baru iols nakk sampai lama nak tunggu. 

Ok bai! 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...