Isnin, 9 Julai 2018

Kata kata lebih Tajam dari mata pedang.

Aku berdoa agar Allah SWT memelihara kata kataku agar tidkabmenguris hati mana mana pihak.

Aku sampai ke King’s Hotel jam 3.20 petang. Mata aku lilau meninjau Cik  Yanie yg semala ni aku hubungi melalui telefon sahaj. Aku lihat dia duduk bersendirian di meja dalam cafe.

“ yanie?” Kata ku . Kami membalas senyuman. Bersalaman tanda perkenalan .

Aku duduk. Dia mnyuruhku mengambil order. Aku pesan coffee tempatan.  Atau lebih tepat kopi susu.

Cik Yanie nampak lebih muda dan bergaya. Pada aku susuk tubuhnya yg kecil menampakkan dia  kelihatan lebih mudah dari usia sebenar.

Setelah berpuas hati dengan penerangan nya aku bersetuju utk membuat ASB Islamic Finance.. dia memberikan aku boranh utk di isi. Di bahagian alamat aku tiba tiba agak blur . Lupa alamat rumah sendiri. Iyalah . Rumah baru masih kabur kabur alamatnya.

Tinggal di mana. Sisa keseronokkan aku yg masih tinggal membuatkan aku ceria bercerita di mana rumah aku. Yani kata dia pernah pergi. Tiba tiba kawannya berkata “ oh yan ada longkang besar tu ... apa tu ... anak sungai kecik...” Muka aku agak berubah dengan perkataan longkang yg digunakan. Walaupun betul tapi bunyi nya agak tidak sedap di dengar. Macam dia cakap “ mulut awak bau longkang?” Erkk

Selepas itu , aku mengisi borang bahagian Hafidz pula. Di bahagian maklumat pkerjaan aku losy pada majikan. Aku keliru sama ada nak tulis Badan Kawal selia Air atau Pejabat Ketua Menteri Melaka. So Yani menerangkan. “Suami keje di mana” “ Seri Negeri ..” aku kata “. Pejabat apa”” oh.. aku dapat. Jadi aku tulis Badan kawal selia air. Kemudian pada Jawatan. Nak tulis kakitangan awam atau apa.. “ tulis lah jawatandia apa... pengarah ke .. apa ke” tiba tiba aku dpaat tangkap macam bunyi menyindir. Fine! Tanpa berfikir panjang aku tulis  PENGARAH.  Puas hati?

Aku jarang  nak mention pangkat suami aku tapi bila org cam pandang rendah aku mula rasa tak best. Nah! Sektor; pengurusan tapi dia suruh tulis Kerajaan . Ntah! Ikut je..

Selepas habis isi borang aku nak segera gerak amik anak. Walaupun org takcakap tapi aku dpt rasa pandangan dia pada aku. Tak kisahlah.. aku tak buat salah!


Sampai kereta aku dpat parking Majlis Hang Tuah Jaya. Gotcha!


Ini lomgkang besar.. tempat air hujan bertakung dan dialirkan ke saluran lain ..


Aku tahu ia lomgkang besar. Hahha


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...