Jumaat, 6 Julai 2018

Open House Part 1 and Part 2

akhirnya hasrat nak buat makan makan termakbul. Satu aku kira sukses satu lagi agak kelaut.

Ok sabtu. Pagi tu jam 8.30 pagi aku bergegas bawak Ihsan lergi sedut gassebabdia semput. Aku dah siap masak rendang ayam hijau dan nasik impit. So tak klaut sangat... sakpai rumah almost 11am.. aku baru keluarkan ayam dan udang. Ayam ingat nak gireng kfc dan udang masak sambal tumis perai. Dengan dapur berselerak. Sebelum balik aku pergi singgah speedmart beli kopi dan barang lain. Tak masuk lagi cerita jari aku tertoreh pisau cukur sebab cari gas utk bagi Ihsan malam tu

Tengok aku masak Mas sampai.. apa lagi terus suruh tolong kat dapur... pingang mangkuk bersepah rumah agak not ready. Apis bawa siap kan budak budak mandi dan pakai baju. allahu akbar kalit habis.. aku pun tak mandi lagi...

Kempong pulak sampai. Terus aku suh tolong potong tembikai dan aku sibuk siapkan udang sambal. Mas tilong kacau kacau sambal dan kupas petai...

Aku siap je masak. Dayot sampai rumah mmg berselerak habis. By right masa tu zohor. Aku stop dah terus naik atas.

Desert aku agar agar laici out tak boleh makan dan nasib baik ada cheese kut... buah tembikai mangga dan kek secret receipe kempong bawak. Aku hidangkna rendang nasi impit dan smabal tumis udang. Apis tolong masak nasi dh terlembik pulak haduh...

Oklah not bad org makan puji sedap sambal tumis aku ada yg menambah..

Tak lama lepas tu Kak Na sampai , maka automatik yg lain beredarke rumah Dayot. Aku tak follow sambung melayan Kak Na. Kak Na mmg pandai masak. Kak Na pun puji sambal tumis aku sedap ... hihi... tengah borak borak... Kak Jila aku pulak sampai. Kakak aku paling sulung. Dia pertama kali sampai ke rumah baru aku . Layanan istimewa sikit sebab baru kali pertama kan... hafidz bawa balik durian kami makan durian. Malamnya kami pergi makan ikan bakar.





Open House Part 2.

As usual, part 2 lebih baik keadaannya dr part 1. Time ni dapur kemas dan aku duduk duduk je layan tetamu. Makanan dh terhidang elok. Tinggal tuan rumah masuk dapur basuh ponggan sikit sikit. Kali ni aku masak menu raya. 
Nasi impit, lodeh , kuah kacang dan ayam masak kicap jawa.







Suka tengok staff suami aku makan... siap menambah lagi Wafi Amar dan Alan. Overall makanan baki sikit je yg lain semua habis. 

Malam tu dh penat aku layan kek coklat dengan nescafe. 




Gambar kaison yg baru sempat digantung. 


Secara ringkasnya open house sukses. Next time boleh buat makan makan lagi . 

Ok bye. Jumaat depan last syawal. Sempat tak puasa enam? 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...