Jumaat, 13 Julai 2018

Cara membuka akaun Maybank

Maybank ni dh lama sejak aku kecik kecik lagi..
Sebab loan maybank aku terpaksa bukak akaun Maybank utk potongan tetap.

Apa kena bawa utk bukak account Maybank SAVING:

1. Ic
2. Pengesahan majikan ; tempat bekerja
3. RM250.. ni kau bayar lepas tu kau tekan lah balik kat ATM kiki...

So proses dia tak lama pun. Lepas dh isi form semua. Kita cop jari dan dia akan suruh kita cash deposit duit 250 tu guna mesin.

So cara dia ko pergi mesin pilih CDM dan masukkan no account. Pastu masukkan duit. Balik kecik 10 ringgit kena duit baru tau bukan duit lama. Pastu selesai masukkan duit pergi kaunter amik kad ATM dan buat online banking . Kat sini lama sikit nak create password bagai.

Then selesai.

So lepas ni semua pendapatan selain duit gaji aku akan masukkan ke sini. Duit sewa rumah dan sebagainya.

Dah lama teringin nak pakai kad debit Maybank. So usia 35 baru makbul. 

No contact Maybank Ayer Keroh. 
Rate loan ASB masih 4.9% sehingga 15hb Julai 2018

Rate loan housing pun murah dalam 4.22% tapi kalau government baik buat dgn government sebab 4% sahaja dan fixed takde naik naik. Sakit tau kalau bayaran bulanan meningkat naik. 

Ok itu sahaja nak share.
Nnt kita bincang pasal benda lain. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...