Rabu, 11 Julai 2018

Simpanan Hari Tua

Korang ingat plan aku nak buat loan asb utk saving?
Last last minggu ni baru makbul. Aku dpt buat 100k dengan bayaran bulanan RM556. Insurans aku kena 4k ... so yg menariknya aku dapat rebut interest paling rendah iaitu 4.9% kalau sebelum ni tak pernah serendah ni.

Aku terkejut bila tahu kawan satu sekolah aku dh ada 300k . Masih dalam tempoh menyimpanlah . At least dia dh ada 300k dan suami dia ada 200k.

So aku lagi tua dari dia belum ada saving dalam ASB. So ni baru first step aku.

Aku pelik apsal suami aku marah bila aku nak jual myvi aku tu. Sebab aku sebenarnya bukan nak jual duit nak joli aku nak masuk ASB 200k . So nnt dalam lima tahun aku ada duit . Sedangkan MyVi lima tahun lagi akan makin kurang nilai dan akhirnya takde siapa nak beli. Setiap kali aku cakap dia marah. Lepas tu bagitau terpulanglah nak buat apa .. tapi tak bagi aku jual pelik lah pulak.

Dia kata dia yg servis kereta aku tu tukar tayar bagai. So cam nak pampasan lah gamaknya.

Aku pun pening! Seriusly aku nak jual je myvi tu. Tak payah repair repair jual je

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...