Ahad, 29 Julai 2018

ID Showhouse Anjung Gapam, Melaka by Konzept ID Sdn. Bhd.


Salam sejahtera. Straight to the point,
lepas kami breakfast di Muar kami ke Eco. Nnt aku upkan satu post pasal Eco RM2 ni. kami balik ke Melaka dan ondaway balik kami singgah ke showhouse Anjung Gapam. Aku mmg nak tengok sangat rumah ni tapi mengenangkan kami sendiri dah beli rumah jadik cam sakit hati pulak tengok rumah ni. hahah..lainlah kalau belum ada rumah. Oklah.

so rumah ni ada tiga type: 
salah satunya ialah :
French-European Village inspired Luxury Bungalow 🏑
✨BRITTANY - 1 1/2 Storey Bungalow✨

⭐Rm534,500.00⭐
5 Beds + 3 Baths + 2 Living
Land size 50' x 80'
Built up 2,134sq.ft.

rumah aku : 4 beds + 4 baths + 2 living

Accessibility 
15 min to Multi Media University
15 min to Ayer Keroh Tol
15 min to AEON
10 min to MITC
8 min to Mydin Market
5 min to Jasin Town

πŸŽ‰πŸŽ‰Special Promotion πŸŽ‰πŸŽ‰
- 3% Rebate
- Free SPA Legal Fee
- Free MOT

1 ½ Storey Bungalow 
Land Size 50’ x 80’
Built Up 2,134sq.ft ( rumah aku 2400sq.ft)

SPA Price Rm534,500.00
Rebate 3% (RM16,035.00)
Nett Price Rm518,465.00  (rumah aku RM398,000)

Down Payment 7% Rm37,415.00

🏑 Show house is ready for viewing, kindly call for appointment 🏑

http://AGElaine.wasap.my
Or call Elaine 0172795028

*******************************
Oklah aku tak nak cerita pasal rumah sebab pada aku rumah dia mmg sesuai dengan harga ..bungalow kan mana nak sama dengan terrace house cuma keluasan rumah kecik sedikit...selebihnya saiz tanah, kiri kanan mmg space buat garden kalau nak extend pun boleh

so mmg besar ni ko beli besar nilah ko dapat.

keluasan ikut kaki dalam 2134sqf.

tambahan pula lot yang ada ni non bumiputra. bumiputra punya dah habis. 

so kalau korang nak tahu lanjut call Elaine tu. 

~yang penting aku nak share pasal interior design dia yg cantik gila.~


rumah dua tingkat tu ID dia je cost 300k so ko bayangkanlah boleh dapat sebijik lagi rumah .aduh! tapi mmg sangat sangat cantik. lama dah aku nak rumah macam tu.sob sob

so aku ricky2 lah tanya buat dengan siapa ? 
dia kata dengan Konzept ID Kota Laksamana. nnt aku google. 

meh kita tengok ID dia yang kebabom tu..



ni dapur dia cantik sangat, table top pakai marble mahal tau ..almari dia pakai kayu solid nyatuh gamaknya.


katil pun cantik versi SSF ni aku agak. Cadar pytih mmg santek kan suci je




ini ruang menonton di sebelah atas rumah yg dua tingkat. cantik je ...


master bedroom 




meja belaja built in 


katil bujang dan wallpaper menaikkan rona english style...lantai kayu baru kena ..langsir warna coklat nampak mewah 


kerusi dia je beratus sehhh!


ok ..aku suka style lampu tergantung dia ..mmmg rustic habis! bunga tu pun cantik..ni bilik master rumah setingkat setengah

https://www.facebook.com/Konzept-ID-Sdn-Bhd-1426657474016384/


ada kerusi dekat tingkat.




ni pun cantik ...kalau tengok rumah yg tiada ID lapang aje.. cam tak caya je boleh letak meja makan dengan kerusi ruang tamu


set ni tak mahal sangat ..still mampu milik aku rasa 


ruang family belah atas rumah 1 tgkat setengah..






cantik buat macam ni ..kalau petang kita turunkan bidai elok jugak ..redup sikit







oklah sebenarnya kami tengok rumah ni utk Mahirah.Last last tak jadi pun sebab harga dia mahal sangat.  1/2 juta kot rege rumah dia. 


kalau buat ID English style mmg cun habislah .. tapi setakat macam deko umah aku tak jadik cun jugak beli rumah mahal mahal, kot mana pun mmg main duit. ada duit macam macam 
boleh buat. yg penting ongkosnya! 


########

apapun buat pertimbangan sewajarnya sebelum membeli rumah 😘😘

1 ulasan:

  1. country vila langsung tak laku dik, mcm2 promo depa buat. x laku smpai letih kak tgk apa mereka cb bt tmasuk bt event ambil photo la 😏jogging la 😏dn country vila tu teres, da la teres dik, xboleh kacau ape pn lua, mcm anjung gapam ni ade la garden, country vila awk x boleh ubah ape2.. dn nk masuk ke country vila tu lg laaa aduhhh, kedalm sgt.. dik, jgn la bezakan teres dgn bunglo pastu nk kata kecik2 adoi dik, byk mnfaatnye lg dik.

    BalasPadam

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...