Sabtu, 14 Julai 2018

palinggg heaven : Durian oh Durian



Hari Ahad ni hari yg baik utk kami semua. Aku dan Hafidz bangun awal pagi dan kami jalan kaki bersama sekitar taman . Hampir 4 ribu langkah aku berhenti dan kami bawa anak anak makan di Mydin MiTC. 

Kami suka makan nasi kandar di situ . Sedap ! Tp klau makan kat situ mestila order dan amik makanan sendiri. Takde cashier yg akan dtg amik order. 

Selepas tu suami aku ke pasar beli lauk, dan kami singgah cari durian. Dengarnya durian ioi dijual semurah Rm7 sekagi. Paling murah tu . Selalu nya 25 ringgit. Paling murah RM 17. Skrg jatuh RM 10. 

Sepanjang jalan Jasin ke Bemban org jual durian. Banyak betul. Kami tak beli di situ. Kami menghalanke Bemban dan terus ke Kesang. Laluannya ialah di sebelah SMK Seri bemban. Kami jalan sekitar kesang menuju ke arah Jasin. Dengan harapan dpt durian yg lebih murah dr rm7.



Permandangan pagi hari di rumah 

Nasi Kandar tersedap ada di Mydin Jasin. Mabeles!! 
 Kami jumpa jumpa dusun durian di tepi jalan. Nampak benerapa org sedang memilih durian . Macam foreigners. Betullah org China dtg nak makan durian. Owner dusun siap bagi kami naik moto pusing dusun cari durian sendiri. Hahaha berpuluh tahun aku tak bawak moto rupanya masih boleh tunggang lagik. Hahah
View dusun durian yg indah. Banyak pokok pokok durian di sini
masa kami sampai ada peraih sedang tunggu nak amik durian . dia dpt harga 6 sekilo. dia jual sekitar 10 atau 12 ringgit sekilo

buah baru jatuh mestilah fresh..kata budak ni kalau yg 7 ringgit tu buahnya diperam bukan yg fresh. entahlah aku rasa sama aje.😂


Hasil tangkapan hari ini... hahah aksi seperti kebun sendiri... 🤪🤪

Permandangan yg cantik. Dua lelaki ni makan , imran tak makan
masa ni suami aku dalam hilang dalam dusun. dia kata nak pergi kutip buah doyan sendiri..hmmm..last last aku amik moto [ergi cari dia dalam dusun . main redah aja...

muka ihsan yg mmg excited makan doyan 

aksi anak pekebun durian 

ceceh..siap pakai sarung tangan bagai! hahah time ni suami aku dah selamat dijumpai. dia amik 10 biji berat 16 kg. harga rm10 sekg ,,ko darablah! kalau dah kaki doyan ..duit bukan masalah.



korang tengok isik mmg kuning menyengat ..sedapnya ya ampun!!!

nah stok sampai akhir tahun ..makan sampai pitam!

ni semua ioi nehhh!

so aku repeat balik lokasi Kesang dr Smk Seri Bemban korang jalan straight menghala ke Jasin. 

ni lebih puas hati dari masuk Eco Tourism kat Perak tu. baca di sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...