Rabu, 16 Disember 2020

Langkawi Laundry 24hrs 2020

Oklah ..boleh dikatakan setiap kali cuti aku akan basuh kain ..pertama aku tak suka bwk banyak baju kotor...kedua ..aku tak bawa baju banyak masa bercuti ....

jadinya masa kami ke Langkawi pun aku cari dobi layan diri ..so aku jumpa 

Langkawi Laundry ...klik sini 

dia ada 5 cawangan .. so memandangkan aku duduk Holiday Villa aku call tanya owner dia ..mana cawangan kedai dobi DIY yang paling hampir..
so dia bagitau area Padang Putih...jaraknya dalam 2km lebih je dari otel kami duduk ...

yang bestnya harga cuci 14kg 6 ringgit dan kering 4 ringgit ..nyesal tak basuh baju banyak sikit ..hahah..

kemudian yang bestnya lagi depan tu ada kedai makan...lepas tu dia beroperasi 24 jam dan ada wifi ..korang boleh lepak sambil basuh kain ..




nilah kedai makan yang aku kasik tau tu ..ada gulai kawah kome oii ..sedap gak!



aku memang suka menu kampung cenggini ...

aku beli nasi dua polistren..aku isik penuh .pastu lauk kawah dan ulan ulam kena dalam RM17 termasuk air sirap ais dua bungkus ..

kami habis beli makanan..tak lama baju dh siap basuh ...dalam 25 minit utk basuh...sabun dan softener dan disediakan ...tak payah beli ...lega ..setel bab baju ...hahah..

esoknya ku tak basuh ..baju sikit sangat ....Jumaat dh nak balik dah ...


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...