Rabu, 23 Disember 2020

PENGALAMAN IF

Aku dah start If 4 hari ...mmg ada penurunan dari 76 -74.4kg

tapi lepas tu ke laut .

Balik Langkawi aku rasa mmg berat sgt sgt badan .

so ahad 20/12/2020 aku start IF semula. aku last meals jam 10.30 malam .

esok jam 2.30 petang baru makan 

next day 9.30 pm start 1.30 pm makan ,

3rd day 9.30 pm start..1.30pm mkan ...

boleh tahan lagi sbenarnya 

aku pilih utk buat 16:8 dulu

lepas ni nak naikkan 18:6

kalau tahan buat 20:4

makan pun dh kurangkan nasi . air manis ambik sekali. paling banyak 2 kali .



walaupun macam jauh lagi ..tapi perut ada sikit susut.kalau tak rasa kembong je.

so aku start ni kira 76.4kg lah ..

aku takkan timbang sehinggalah hari ke 10 .


pastu sambung buat 10 hari lagi timbang lagi ...

aku nak share pasal teh sanna ni..




aku mmg ada masalah nak membuang 

lepas minum teh ni mmg lawas..tapi ada sikit lah rasa memerut...tu yg lemah tu ..

kalau minum malam ..esok pagi perut aku dh start memulas ..oklah ..kalau tak 3 hari baru membuang ..tengok pada apa yang aku makan ..


aku suka sayur tapi kadang kadang takde stok sayur dlm freeze.

pengalaman aku diet ..

paling ringan aku dapat 66kg tahun 2018. itu pun masih tak mampu bertahan pelan pelan naik ...sampai 72kg..lama betul stay kat berat 72kg ..aku dh jaga makan je ...sekarang paling berat 76kg..


masa ni berat 66kg ..sekarang target 66 kg cukup ..


10kg to goes!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...