Rabu, 16 Disember 2020

Pengalaman naik roro

 Ini bukan lah kali pertama, tapi kali kedua kami naik Roro. Roro ni korg boleh bawa kereta sendiri ke Langkawi.

Pada aku untung sebab tak payah bayar sewa parking, tak payah sewa kereta kat Langkawi dan ketiga tak payah bayar tiket feri ke langkawi. 

Dan yg paling aku suka bila , tak payah nak pindah barang ke kereta lain. Sebab semua baranh dh ada dlm kereta kita. 


Kitorg penah tertinggal kasut croc imran saja tanya holeh tak pulangkan balik. Alahai tak dilayan nya croc aja ... hahah... 

adik beradik posing atas ⛴ Roro.. cantik pengalaman atas bot ni ..

Iyad dan Ihsan . Macam kembar

Kereta beratur utk masuk ferry


Actually feery ni ada dua bahagian , deck kawasan luar bahagian atas. Kita boleh tengok permandangan dan boleh dapat angin. 

Kedua bahagian tertutup . Ada aircond dan ada television . 

Masa kat atas tu kami makan bekal dan beli maggie cup .. satu RM 4 hahah... 


Bahagian berhawa dingin

Bahagian luar ... tapi agak panas

Kat tangga pun boleh...



Hakikatnya banyak proses kena buat sebelum naik roro. Better korang refer laman web Ferry Roro.. nnt dia akan guide. Ok..

Nnt aku edit lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...