Selasa, 13 Ogos 2019

LONE PINE BREAKFAST


memandangkan bilik aku ni percuma breakfast maka takkan lah aku nak sia sia kan ..kan? 
so aku pakat dengan suami time budak budak ni still tido kita pergi makan makan ..pastu cari roti canai utk budak budak ni 

ok ..mesti ada yg kata kejam lah apa lah ..ok skrang aku nak tanya berbaloi ke bayar RM35 utk semangkuk cereal pastu anak ko cakap .."ibu, dh kenyang ..." ermmm memang taklah ..pastu kita ni nak berlama lama lah makan dia sebok nak naik bilik dulu nak mandi pool dalam bilik ada nak tengok tv ..sama je empat empat anak aku ..imran pun tak makan banyak mana ..

so aku cakap kat suami tak payah bazir lah bang ..aku pun pernah belanja bebudak ni breakfast masa kat KL tu ..dok mana Oriental ke apa ..aku tak ingat ...

kami pun dh tak makan banyak macam zaman dulu ..amik apa yg nak rasa sahaja ..tak tamak ...biaslaah dh selalu makan hotel idok le jakun mana ..teringat masa bawak mak abah cuti kat penang diorg makan breakfast awal pagi berdua ..terhibur bila ingat balik ..

pesanan aku : selagi boleh bawalah mereka bercuti cipta sebanyak kenangan yg korang ada ...

ok masuk masuk nampak ni ..boleh duduk sini ngadap pool ..

mula mula aku makan buah.. supaya senang membuang ...

kitorag duduk out door nak dapat angin laut yg memukul pantai ..ewah!


fisrt menu ..scamble eggg..makan ni pun kenyang sangat weh!
teringat telor separuh masak dengan kaya yg lazat tu ..aummm! 

coffee latte ..aku minum dua kali .satu lagi mocha 

pelbagai jenis roti yg lazat ...


ada dimsum weh ! tp nya sejenis jelah ..hahah
 
aku ambikkan suami aku western menu ni ..sedap ..suami aku mmg suka makan kentang tu 

natural yogurt sorang semangkuk ..utk lancar pembuangan ..





gaya art lah sangat !!


ni masa aku dh nak keluar ...







area nak ambik makanan ..cantik kan ..klasik betullah white kabinet cam ikea ni ....hahah

patutlah senyap je ..berendam lagi budak budak ni 


ok..jam 9 pagi kami ke pantai ..nnt aku share aktiviti kami di pantai feringgi ...ok ..check it out ! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...