Isnin, 5 Ogos 2019

RESEPI FAMOUS AMOS KAK JILA

BAHAN A:

170g butter 
190g gula perang ( aku letak 4 sudu besar)
1 biji telor 
1 sudu kecil esen vanila.

** bahan bahan ni pukul pakai whisk jangan pakai mixer kang kembang sgt ...

BAHAN B :

160g tepung gandum ( aku buat dalam 8 sudu besar)
1/2 sudu kecil soda bicarbonat 

*** ayakkan 

BAHAN C:

100g kacang walnut (bakar dan cincang) boleh pakai kacang lain ..macam badam dll
180g oat (wajib letak rasa cam kelapa kering)
1 cawan kismis ( aku skip suami tak suka)
60g nestum ( letak dua sudu besar)
2 genggam coklat chips( aku tambah ..petua simpan dlm freeze kejap sebelum buat biskut supaya masa bakar nampak coklat chip dia 

CARA-CARANYA:

pukul bahan A ...masukkan bahan B dan last sekali masukkan bahan c.

aku tengok Anna Oslo ke nama dia ..dia buat cookies lepas dh bentukkan tu dia masukkan dalam peti ais pastubaru bakar cookies tu ...


tu diaaaa...!

nnt aku share resepi cookies yg lain ok 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...